• Buick 1926-modell 7-seter med en ekstra person i forsetet..Bak bilen ser vi kaia og båten D/S Eikesdal som trafikkerte Eikesdalsvatnet i mange tiår fram til begynnelsen av 1960-tallet. Da ble transporten lagt om. Båten ble erstattet av ferge som gikk på vatnet i 25-30 år. I neste fase ble det bygd vei langs vatnet og fergaruta ble nedlagt.
    Photo: Birkeland / Romsdalsmuseet

Buick 1926-modell 7-seter med en ekstra person i forsetet..Bak bilen ser vi kaia og båten D/S Eikesdal som trafikkerte Eikesdalsvatnet i mange tiår fram til begynnelsen av 1960-tal...

• Buick 1926-modell 7-seter med en ekstra person i forsetet.
  • Bak bilen ser vi kaia og båten D/S Eikesdal som trafikkerte Eikesdalsvatnet i mange tiår fram til begynnelsen av 1960-tallet. Da ble transporten lagt om. Båten ble erstattet av ferge som gikk på vatnet i 25-30 år. I neste fase ble det bygd vei langs vatnet og fergaruta ble nedlagt.