Medaljører hos firma Bernhard Brænne

2 comments

• Fyldig informasjon om Bernhard Brænne er å finne i wikipedia i følgende lenke :

• Disponent Sverre Strømsland var en veldig grei og populær sjef, han nøt stor respekt. (Jeg var visergutt hos Bernhard Brænne A/S i 1958-59.) Sverre Strømsland var fra Lista. Han var offiser i marinen og hadde vært nestkommanderende på den norske ubåten KNM «ULA» (P 66) under 2. verdenskrig og vært med på flere aksjoner på norskekysten, kilden er boka «Med norske ubåter i kamp» av Sigurd Valvatnet hvor Strømsland er omtalt på flere sider. På nettstedet submarine.no er det bilde av Sverre Strømsland i tårnet på ubåten P66, ULA.