• Thulin C, Albatros. Södertälje verkstäders tillverkning som användes vid dubbelkommandoutbildning samt för fortsättningskurs.
Albatros B II a beslagtogs av svenska staten i augusti 1914 och skickades till Malmslätt. I oktober gick planet, som var något skadat, till Södertälje Werkstädernas Aviatikavd. 1915 fick Thulinfabriken överta planet, som efter smärre förbättringar blev skolflygplan på flygskolan i Ljungbyhed 1916.
    Photo: Blomgrens Atelier / Landskrona museum
    Photo: Blomgrens Atelier / Landskrona museum

Thulin C, Albatros. Södertälje verkstäders tillverkning som användes vid dubbelkommandoutbildning samt för fortsättningskurs. Albatros B II a beslagtogs av svenska staten i augusti...