• Norges Forsvarssjef kronprins Olav ankommer Haugesund Olsokdagen 29. juli 1945. Han lander først med forsvarets catalinafly "Vingtor" ved Storesundskjærene og kommer så inn på indre kai med båt. Haugesunds ordfører skipsreder Christian Haaland ønsker den smilende kronprinsen velkommen. Til høyre, bak Haaland står det en kar som ser ut å være fotograf. I bakgrunnen ser en lokalene til Knut Smedvig AS og oppstilte marinegaster.
    Photo: Ukjent / Haugalandmuseet

Norges Forsvarssjef kronprins Olav ankommer Haugesund Olsokdagen 29. juli 1945. Han lander først med forsvarets catalinafly "Vingtor" ved Storesundskjærene og kommer så inn på indr...