• Fiskebåten «Børgeson» på 40 fot ble levert fra Bremsnes båtbyggeri til reder Arild Refsnes i Rissa i juli 1985. Prislappen var på 18, millioner kroner. Båten var bygget i tre med aluminium dekk og overbygg. Motoren på 250 HK ga båten en fart på 10 mil. Båten skulle brukes til fiske med not og garn langs hele kysten. Dette var båt nummer 215 som ble sjøsatt fra Bremsnes båtbyggere.  - ST 11 RS. Børgeson, bygd på Bremsnes båtbyggeri, Averøy. Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Fiskebåten «Børgeson» på 40 fot ble levert fra Bremsnes båtbyggeri til reder Arild Refsnes i Rissa i juli 1985. Prislappen var på 18, millioner kroner. Båten var bygget i tre med a...