• Enkeltknept herrevest. Håndsydd med rygg i vevd (fin) lin (misfarget). Framstykke er i vevd ull(sateng?) med blomstermønster i rødt/rosa og grønt, foret med grovere vevd lin. Vesten har en svak spiss form foran. Langs vestens åpning i front er det montert syv knapper i messing med dekor i glass? (rød med hvite blomster). Syv håndsydde knapphull på andre siden. Stoffet er antagelig kjøpestoff. Svært misfarget og slitt. Kragen skal være nedbrettet. NB! Bildene viser ikke vestens riktige farger!

Vest