• En mekanisk skulptur bestående av en gjuten arm som försiktigt knackar på en kaffekopp som står på ett bord. Ljudet av knackningen förstärks via en piezomikrofon och en förstärkare monterad under bord. Det mekaniska systemet är starkt inspirerat av 1700-talets urverksautomater - med hjälp av en matris av roterande mässings-"kammar" med handskurna spår som översätts till den upprepade rörelsen hos fingrarna.
Den kroppslösa armen knackar på kaffekoppen upprepade gånger till leda. Om otålighet, autonomi, tristessen och vardagen, kaffet som ett svart hål.
    Photo: Felix Berg / Västerås konstmuseum
    Photo: Felix Berg / Västerås konstmuseum