• Det monumentale veggmaleriet er utført direkte på betongen for å fremheve betongens kvalitet og innlemme verket i arkitekturen. Penselstrøk og overflatens vibrerende fargespill kommer først til syne når vi nærmer oss kunstverket i enden av den 60 meter lange korridoren som leder til morfologisk avdeling. Mønsteret av kvadrater og rektangler utgjør til sammen et abstrakt bilde som kan fremstå både som gress og åkerlapper. 

Tittelen Fôr kan forstås konkret som dyrenes mat og i overført betydning som nødvendig mental føde for oss mennesker. Fargene er en referanse til landskapet rundt Ås, men viser også til maten veterinærstudentene vil finne igjen i dyrenes magesekk ved dissekering i anatomisalen. Verket er en påminnelse om kretsløpet, der innholdet i magesekken blir til gjødsel på jordene, deretter til grønne spirer og gule åkrer før det igjen blir til dyrefôr.

Kunstverket er utført med bistand fra kunstner Ane Landfald.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Det monumentale veggmaleriet er utført direkte på betongen for å fremheve betongens kvalitet og innlemme verket i arkitekturen. Penselstrøk og overflatens vibrerende fargespill kommer først til syne når vi nærmer oss kunstverket i enden av den 60 meter lange korridoren som leder til morfologisk avdeling. Mønsteret av kvadrater og rektangler utgjør til sammen et abstrakt bilde som kan fremstå både som gress og åkerlapper. 

Tittelen Fôr kan forstås konkret som dyrenes mat og i overført betydning som nødvendig mental føde for oss mennesker. Fargene er en referanse til landskapet rundt Ås, men viser også til maten veterinærstudentene vil finne igjen i dyrenes magesekk ved dissekering i anatomisalen. Verket er en påminnelse om kretsløpet, der innholdet i magesekken blir til gjødsel på jordene, deretter til grønne spirer og gule åkrer før det igjen blir til dyrefôr.

Kunstverket er utført med bistand fra kunstner Ane Landfald.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Det monumentale veggmaleriet er utført direkte på betongen for å fremheve betongens kvalitet og innlemme verket i arkitekturen. Penselstrøk og overflatens vibrerende fargespill kommer først til syne når vi nærmer oss kunstverket i enden av den 60 meter lange korridoren som leder til morfologisk avdeling. Mønsteret av kvadrater og rektangler utgjør til sammen et abstrakt bilde som kan fremstå både som gress og åkerlapper. 

Tittelen Fôr kan forstås konkret som dyrenes mat og i overført betydning som nødvendig mental føde for oss mennesker. Fargene er en referanse til landskapet rundt Ås, men viser også til maten veterinærstudentene vil finne igjen i dyrenes magesekk ved dissekering i anatomisalen. Verket er en påminnelse om kretsløpet, der innholdet i magesekken blir til gjødsel på jordene, deretter til grønne spirer og gule åkrer før det igjen blir til dyrefôr.

Kunstverket er utført med bistand fra kunstner Ane Landfald.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Det monumentale veggmaleriet er utført direkte på betongen for å fremheve betongens kvalitet og innlemme verket i arkitekturen. Penselstrøk og overflatens vibrerende fargespill kommer først til syne når vi nærmer oss kunstverket i enden av den 60 meter lange korridoren som leder til morfologisk avdeling. Mønsteret av kvadrater og rektangler utgjør til sammen et abstrakt bilde som kan fremstå både som gress og åkerlapper. 

Tittelen Fôr kan forstås konkret som dyrenes mat og i overført betydning som nødvendig mental føde for oss mennesker. Fargene er en referanse til landskapet rundt Ås, men viser også til maten veterinærstudentene vil finne igjen i dyrenes magesekk ved dissekering i anatomisalen. Verket er en påminnelse om kretsløpet, der innholdet i magesekken blir til gjødsel på jordene, deretter til grønne spirer og gule åkrer før det igjen blir til dyrefôr.

Kunstverket er utført med bistand fra kunstner Ane Landfald.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Det monumentale veggmaleriet er utført direkte på betongen for å fremheve betongens kvalitet og innlemme verket i arkitekturen. Penselstrøk og overflatens vibrerende fargespill kommer først til syne når vi nærmer oss kunstverket i enden av den 60 meter lange korridoren som leder til morfologisk avdeling. Mønsteret av kvadrater og rektangler utgjør til sammen et abstrakt bilde som kan fremstå både som gress og åkerlapper. 

Tittelen Fôr kan forstås konkret som dyrenes mat og i overført betydning som nødvendig mental føde for oss mennesker. Fargene er en referanse til landskapet rundt Ås, men viser også til maten veterinærstudentene vil finne igjen i dyrenes magesekk ved dissekering i anatomisalen. Verket er en påminnelse om kretsløpet, der innholdet i magesekken blir til gjødsel på jordene, deretter til grønne spirer og gule åkrer før det igjen blir til dyrefôr.

Kunstverket er utført med bistand fra kunstner Ane Landfald.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Det monumentale veggmaleriet er utført direkte på betongen for å fremheve betongens kvalitet og innlemme verket i arkitekturen. Penselstrøk og overflatens vibrerende fargespill kommer først til syne når vi nærmer oss kunstverket i enden av den 60 meter lange korridoren som leder til morfologisk avdeling. Mønsteret av kvadrater og rektangler utgjør til sammen et abstrakt bilde som kan fremstå både som gress og åkerlapper. 

Tittelen Fôr kan forstås konkret som dyrenes mat og i overført betydning som nødvendig mental føde for oss mennesker. Fargene er en referanse til landskapet rundt Ås, men viser også til maten veterinærstudentene vil finne igjen i dyrenes magesekk ved dissekering i anatomisalen. Verket er en påminnelse om kretsløpet, der innholdet i magesekken blir til gjødsel på jordene, deretter til grønne spirer og gule åkrer før det igjen blir til dyrefôr.

Kunstverket er utført med bistand fra kunstner Ane Landfald.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Det monumentale veggmaleriet er utført direkte på betongen for å fremheve betongens kvalitet og innlemme verket i arkitekturen. Penselstrøk og overflatens vibrerende fargespill kommer først til syne når vi nærmer oss kunstverket i enden av den 60 meter lange korridoren som leder til morfologisk avdeling. Mønsteret av kvadrater og rektangler utgjør til sammen et abstrakt bilde som kan fremstå både som gress og åkerlapper. 

Tittelen Fôr kan forstås konkret som dyrenes mat og i overført betydning som nødvendig mental føde for oss mennesker. Fargene er en referanse til landskapet rundt Ås, men viser også til maten veterinærstudentene vil finne igjen i dyrenes magesekk ved dissekering i anatomisalen. Verket er en påminnelse om kretsløpet, der innholdet i magesekken blir til gjødsel på jordene, deretter til grønne spirer og gule åkrer før det igjen blir til dyrefôr.

Kunstverket er utført med bistand fra kunstner Ane Landfald.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom

Fôr [Vegg]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to