• Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Broderi på papir av restetråder fra korsstingsbroderi påbegynt av kunstneren selv på et tidligere tidspunkt, fullført av kunstnerens mor en stund senere. Det opprinnelige broderisettet hadde tittelen "Vægbillede: Køkken", nummerert 12-479 av produsent Eva Rosenstand. Kunstner Tina Jonsbu har brodert verket "Køkken" til alle trådene er oppbrukt (foruten én tråd av hver farge som står igjen på trådkortet). Én farge er brodert av gangen med dobbel tråd, alle med startpunkt midt på arket. Trådendene er festet pent på baksiden av arket. Arkets proporsjoner forholder seg til det opprinnelige broderiets originalformat (55 x 75 cm), men har en størrelse som tar utgangspunkt i A6. I løpet av broderiprosessen har arket blitt så stivt og tykt at det har bøyd seg til en tredimensjonal skålform. Verkets motiv bærer originalintensjonen (en adapsjon av Carl Larssons kjente akvarell "Køket", 1898) vagt med seg, selv om det er abstrahert til det ugjenkjennelige. Sammen med broderiet, følger det gamle mønsterarket i posen fra Eva Rosenstand og to trådkort.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Køkken [Broderi]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to