• 19 skjeer i like mange tresorter viser variasjonen i tresortenes farger, linjer og egenskaper. Kunstneren har tolket skje som form- og gjenstandstype svært kreativt, og i mange av objektene har han beveget seg langt bort fra en tradisjonell skjeform. Noen av skjeene har en form som er inspirert av stedets historie og identitet; kunstneren selv har nevnt industrihistorien til Otta (Oppland) som utgangspunkt for denne skjeens hammerform.
    Photo: Ruud, Stian Korntved / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
    Photo: Lønmo, Solveig / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
    Photo: Holden, Steffen Wesselvold / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

19 fylker [Skulpturelle skjeer med sertifikater]