• Lav salongstol konstruert av stålwire i konisk form, med spissen ned. Kjegleformen er skrått "avskåret", slik at den høyeste delen danner et omsluttende ryggstø. Hele konstruksjonen er et rutenett, der alle jerntrådene blir tettere og tettere, og rutene mindre og mindre ned mot spissen. Spissen hviler på en 4-fliket, dreibar fot, som kan låses i fast stilling. I kjeglens nedre overskjæringspunkt, er det støpt en ring, der den løse, sirkulære sitteputen hviler. Puten er sydd av et oransje ullmateriale, og har et kraftigere, hvitt fórstoff på undersiden. Den er fylt av skumgummi, som er hardnet og blitt kornete i konsistensen. Også ryggstøet har en rund, polstret pute, mindre av diameter enn setet. Denne sitter fast i øvre del av ryggstøet. Ytterst på hvert av bena en støpt, plastlignende knott.

"Wire-Cone", modell k 2 [Salongstol]