• Var sønn av bergmester Anton Sophus Backe og hustru Barbara Anette, født Anker. De eide Ringve gård, og Christian Anker Bachke overtok gården like etter århundreskiftet. Sin økonomiske utdannelse fikk han ved Christiania Handelsgymnasium. Christian Anker Bachke var en dyktig forretningsmann og drev firmaet Bachke Maskin samt ANKAS A/S.

Han var også musikkinteressert, han levde og åndet for musikk. Samtidig med sin utdannelse tok han leksjoner i klaverspill, og ble etter hvert en dyktig musiker.

21.januar 1920 giftet han seg med Victoria de Rostin.
    (Public Domain-Merket (PDM))

Bachke, Christian Anker (1873 - 1946)

21.januar 1920 giftet han seg med Victoria de Rostin.

37 objects