• Fotografi fra furuskog, antakelig i Østerdalen.  Skogen er forholdsvis glissen, antakelig etter en hogst noen år før dette fotografiet ble tatt.  Bildet er fra et album som i hovedsak har motiver fra virksomheten til Østerdalens Tredestillasjoner AS - ØTAS - på Vindheia i Elverum.  Det er meget sannsynlig at dette var et av områdene der bedriften fikk brutt tyrirøtter, som råstoff for retortproduksjon av tretjære, kol og terpentin.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fotografi fra furuskog, antakelig i Østerdalen. Skogen er forholdsvis glissen, antakelig etter en hogst noen år før dette fotografiet ble tatt. Bildet er fra et album som i hoved...