• SEL OG MELKEBU FRA LANDSVERK¬SETER I NORD-FRON, CA. 1800
Overført til museet 1907, gjenoppført 1910

Huset har tre rom. Man kommer inn i en gang midt i huset, til venstre ligger selet og til høyre melkebua. Selet er rommet der all tilvirkning av smør og ost foregikk, og det ble også brukt som oppholds- og soverom. Melkebua ble brukt til oppbevaring av melka og melkeproduktene som ble produsert på setra.

(Tekst hentet fra By og bygd 43, 2010)
    Photo: Norsk Folkemuseum
  • SEL OG MELKEBU FRA LANDSVERK¬SETER I NORD-FRON, CA. 1800
Overført til museet 1907, gjenoppført 1910