• Bilde 1) Nybakken ferdamannskvile/hvilested står oppført i friluftsmuseet på Norsk vegmuseum. Foto: Ole Arvid Flatmark.
Bilde 2 og 3)  Bildene viser hvor Nybakken stod i Øyer  tidligere, og før flytting til Norsk vegmuseum. Foto: Maihaugen.
Bilde 4) Nybakken ferdamannskvile på opprinnelig sted. "Tingvold med Omegn  i Øier, Gudbrandsdalen." Postkort  St.P.170.
Bilde 5 og 6) Nybakken ferdamannskvile slik den står i dag på Norsk vegmuseum. Foto Ole Arvid Flatmark.

Nybakken ferdamannskvile/hvilested ved Norsk vegmuseum