• Fröken Anna Dragstedt i Hvitans trädgård och Stellan (?) Orrgårds mamma. (C.E.)  Museets kommentar: enl.uppgift Stellan   (Olsson ?).  En kopia finns i vårt arkiv.
    Photo: Nilson Severin Johan / Rian museum
    Photo: Nilson Severin Johan / Rian museum

Fröken Anna Dragstedt i Hvitans trädgård och Stellan (?) Orrgårds mamma. (C.E.) Museets kommentar: enl.uppgift Stellan (Olsson ?). En kopia finns i vårt arkiv.

Tidigare benämning: Tomt 15
Lokal benämning: Hvitan
Avbildade namn: DRAGSTEDT Anna, affärsförest. 1858-xxxx OLSSON Selma,f. NORDLUND, servitris ?