• Volckmarbrygga. SEFRAK NR. 1503-01-36. Sørholmveien 15 på Kirklandet i Kristiansund. Lengde: 20,2 meter og Bredde: 18,6 meter. Oppført før 1885 i 3 etasjer + 2 loftsetasjer. Byggherre var Nicolay Volckmar som også eide bryggen i en lengre periode. Opprinnelig brukt som klippfiskbrygge. I nyere tid brukt til lager, motorverksted og snekkerverksted. Fundamentet til brygga var pilarer av naturstein på tømra kar. Konstruksjon og kledning var i laftet plank, trepanel, eternitt og bølgeblikk. Taktekking i hogd skifer. Fotografert 12. april 2016. Bryggen ble like etter revet.
    Photo: Nordmørsmusea

Volckmarbrygga. SEFRAK NR. 1503-01-36. Sørholmveien 15 på Kirklandet i Kristiansund. Lengde: 20,2 meter og Bredde: 18,6 meter. Oppført før 1885 i 3 etasjer + 2 loftsetasjer. Bygghe...