• Et godt kjent bilde fra Sunndal, hvor vi ser den britiske fruen Mrs. Arbuthnott -til høyre på bildet. Hun var godt kjent for sitt gavmilde og lukseriøse liv på gården Leikvin i Sunndal kommune sist på 1800 tallet. Her sittende på trappa til familien Hoås ser vi Ladyen sammen med sine venner, i deres hjem på Grøa i Sunndal. Her ser blant annet Fanejunker Lars Hoås sittende på trappesatsen like til venstre for Ladyen. Se også reg. nr. KMb-2007-007.0048. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Et godt kjent bilde fra Sunndal, hvor vi ser den britiske fruen Mrs. Arbuthnott -til høyre på bildet. Hun var godt kjent for sitt gavmilde og lukseriøse liv på gården Leikvin i Sun...

1 comment

• Sammen med distriktslege Müller med frue.