• Lastebilen er en Ford V8 1936, nærmest til venstre kan være en Ford V8 1933-34 firedørs sedan.
(Info: Ivar Erlend Stav).  - det gamle Torget på Kirkelandet i Kristiansund slik det så ut før bybrannen 28. april 1940. På bildet ser vi fra venstre Arbeider-foreningens lokaler, som også inneholdt en frisør- salong i nedre høyre del av bygget. Deretter finner vi den gamle Rådstua, mens bygget til høyre var kommunebygningen, mens i det ytterste huset helt i kanten til venstre finner vi blant annet Kafe Kristiansund og Tannlege Helsing. På torvet ser vi den kjente Christiestøtta, bysten. Denne står etter krigen i enden av president Christies gate. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Lastebilen er en Ford V8 1936, nærmest til venstre kan være en Ford V8 1933-34 firedørs sedan. (Info: Ivar Erlend Stav). - det gamle Torget på Kirkelandet i Kristiansund slik det...

1 comment