• På bilen til venstre kan vi skimte Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) på stripa under vinduene. Her er Oppdal stavet med P. Dette er nok av de tidlige rutebilene fra KOA. I 1932 åpnet ferjesambandet Kristiansund-Kvisvik. KOA og Surnadal Billag sine rutebiler kunne dermed følge ferja til Kristiansund sentrum. Det var først i 1938 at rutebilene fra Molde og Gjemnes kunne følge ferja til Kristiansund. Det var dette året ferjesambandet til Gjemnes og Torvikbukt åpnet. Bildet er derfor tidligst fra 1932. (Info: Sveinung Berild - 11.11.2016). - Postkort med motiv fra Torvet på Kirkelandet i Kristiansund. Her står busser klar for transport. Til høyre ser vi Sverdrups Bokhandel som også er utgiver at dette kortet i 1936. bil, transport, butikk, bokhandel, personer

Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

På bilen til venstre kan vi skimte Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) på stripa under vinduene. Her er Oppdal stavet med P. Dette er nok av de tidlige rutebilene fra KOA. I 1932 åpnet ...

1 comment

• Bildet er fra 1936. På bilen til venstre kan vi skimte Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) på stripa under vinduene. Her er Oppdal stavet med P. Dette er nok av de tidlige rutebilene fra KOA. I 1932 åpnet ferjesambandet Kristiansund-Kvisvik. KOA og Surnadal Billag sine rutebiler kunne dermed følge ferja til Kristiansund sentrum. Det var først i 1938 at rutebilene fra Molde og Gjemnes kunne følge ferja til Kristiansund. Det var dette året ferjesambandet til Gjemnes og Torvikbukt åpnet. Bildet er derfor tidligst fra 1932.