• T-6036 var en Scania-Vabis personbuss, 1958-modell, som tilhørte Kristiansund-Oppdal Auto. Som ny gikk den i personrute Kristiansund-Oppdal over Sunndalsøra og Tingvoll. Dette var en svært flott buss med gode stoler og den ble mye brukt som turbuss, også mens den var 10-15 år gammel. Opprinnelig hadde den 34 seter, men den ble en gang tidlig på 1970-tallet ombygd til skolebuss og fikk 45 seter. Bussen var registrert til den var. ca. 25 år gammel. Karosseriet på bussen ble bygd hos Vestfold Bil og Karosseri (VBK) i Horten.
Info: Sveinung Berild - 03.10.2016  Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

T-6036 var en Scania-Vabis personbuss, 1958-modell, som tilhørte Kristiansund-Oppdal Auto. Som ny gikk den i personrute Kristiansund-Oppdal over Sunndalsøra og Tingvoll. Dette var ...

1 comment