• Malin Solberg og Merethe Falkevik

1994 KSO mottar Sparebankprisen på kr 5000. Fiolinistene Synnøve Hammervold og Malin Solberg blir ansatt i KSO, ordinært og på KAJA-ordningen. Malin blir fast gruppeleder på 2. fiolin og notearkivar. På 17.mai-konserten er hun konsertmestervikar. I tillegg underviser hun i KSOs regi, parallelt med musikkskolen, nybegynnere på fiolin ved Nordlandet barneskoles skolefritidsordning. Det lot seg bare gjøre å skaffe instrumenter til en tredjedel av de interesserte. Den gamle strykerskolen gjenoppsto altså for en stakket stund.

Bilde fra Trygve Rossbachs dokumentasjon av Kristiansund Symfoniorkesters virksomhet på andre halvdel av 1900-tallet; ca 1950-2000. Prøver, turer, sosialt samvær og konserter. (Fra Normøre museum sin fotosamling.)
    Photo: Nordmørsmusea

Malin Solberg og Merethe Falkevik 1994 KSO mottar Sparebankprisen på kr 5000. Fiolinistene Synnøve Hammervold og Malin Solberg blir ansatt i KSO, ordinært og på KAJA-ordningen. Ma...