• Westamaranen "Tryving". DSD-bygget og ferjen "SKUDENES" i bakgrunnen. Fra kaien i Stavanger under Karmsund bro og gjennom Karmsundet til Haugesund.

2 comments

• Fartøyet er ikke en "westamaran", men en hydrofoilbåt. Den tekniske forskjellen er betydelig :-) Dessuten heter ikke fartøyet "Tryving", men "Tyrving". Feilen bør så avgjort rettes umiddelbart
  • Teksten er feil. Båten i dokk er "Tungenes" som gjekk i Haugesundsruta fra 1966 til 1973(?). Bildet er fra DSD s verksted Klasaskjæret i Stavanger, mellom Engøy og Sølyst.