• Tilskuerpunktet er plasser inne i et portrom, eller under et overbygg. Fra taket stiker det frem øvre del av to stiger. Innover i bildet går en gate, og langs høre side av gaten er en bygning i to etasjer. Første etasje har en dør i midten og et fler-rutet vindu på hver side. i andre etajse er det to lavere seksrutede vindu. Bygningen har et skilt mellom høyre vindu i første og andre etasje hvor det står ".....[utydelig] VERKSTED". Videre innover kan man se hjørnet av et to-etasjes hus i bindingsverk med skråtak og et vindu i andre etasje, og tak over inngangsdøren. Til taket er der festet et skilt hvor det står "UTSALG". Helt til venstre i bildet ser man langsiden av et tredje to-etasjes bindingsverkshus med tegltak, murt skorstein og fire-ruters vinduer i andre etajse.  Foran huset står en håndkjerre.
    Photo: Valdres Folkemuseum (Opphavsrett)

Dronningens gt. 40 (Nu, Stjerneplassen) Oslo [Billedtrykk]