• 1) Statsrådet Moberg på studiebesök vid Västerskolan på Underås.
0000 Fr.v. Skoldirektör Gustaf Glave, skolstyrelsens ordf. Nils Hillén och t.h. statsrådet Sven Moberg.
0006 Fr.v. Dk.-ordf. Otto Hermansson, statsrådet Sven Moberg Skoldirektör Gustaf Glave, red. Nils Hillén och fastighet; chef Per-Olof Jorstedt (vid Ramnerödsskolan).
0054 Skulpturen "TUPPEN" vid Västerskolan (skulptör har varit konstnären Ture Thorn från Malmö).
0136 T.v. Rektor Werner Gillsjö och t.h. Statsrådet Sven Moberg.
0200 Läraren Olle Jacobsson vid Västerskolan (engelskalektion).

2) Invigning av Äsperödsskolan september 1967.
0311 Kommunalrådet Otto Hermansson i talarstolen.
0329 Statsrådet Sven Moberg.
0339 Äsperödsskolan mot sydost (administrationsbyggnaden).
0402 I mitten skolkamrer Walter Högberg vid modell av skolan.
0404 Sedermera studierektor Yngwe Nordgren.
0406 Åke Fredsjö, (landsantikvarie och museichef).
0418 T.h. Eric Johnsson, chefredaktör på tidn. Bohusläningen.
0424 T.v. Tillskäraren Konrad Uppström och Boktryckaren Martin Karlsson, båda kommunala förtroendemän.
0435 T.v. Överste Bertil Kamph och t.h. Prosten Gerhard Frank.

3) Uddevallas nya tillskott i skärgårdsflottan, passagerarbåten "Byfjorden” anländer till hemmahamnen, där dop vid kaj sker. Gudmor är uddevalladottern, operettprimadonnan Berit Carlberg. Härefter överlämnades en gös flagga] med stadens vapen och hissades. Jungfrutur i Bohusläns skärgård med stadsfullmäktiges ledamöter och speciellt inbjudna gäster.
0526 MS ”BYFJORDEN", byggdes i Norge och anlände till Uddevalla i april 1968.  Fr.v. ses Stadsfullmäktiges ordförande Einar Dahl och Borgmästare Hugo Westin.
0547 t.v. Nils Hillén och båtens gudmoder Berit Carlberg.
Fröken Carlberg är dotter till ombudsmannen vid Uddevalla Byggmästareförening, Gillis Carlberg.
0606 Uddevalla stads "GÖS" hissas.  Gösstången finns alltid i båtens förpik.  Domusbyggnaden vid Västerlånggatan synes i bakgrunden.
0622 I mitten synes sedermera biträdande hamnchefen Egon Johansson.
0627 Bo Hermansson, chef på fritidskontoret och vd. för Uddevalla Trafikaktiebolag ("redare").
0634 Bankdirektör Gösta Norén (PK-banken), redaktör Elle
Linderoth (vice ordf. Drätselkammaren) samt folkskolläraren Jean Wallentinsson (SF-ledamot).  I bakgrunden s gamla badhuset sedermera fritidsnämndens kontor.
0641 f.v. köpman Gunnar Gergils, Göran Andersson (sedermera skoldirektör) och Hans-Erik Alehed, folkskollärare.
0643 Fru Margot Sköldborg (ledamot av drätselkammaren). I bakgrunden gamla tullhuset.
0851 I mitten varvsarbetare Rune Ulfstad (f. 1925 i Krokstrand) t.h. Brandman Bengt "Dubbarn" Johansson (f. 1926 i Uddevalla) samt t.v. Karl Alf (f. 1928 i Grebbestad).
0903 t.v. Sven Lång och t.h. Birger Jarl.
0921 Harry Fransson (f. 1910 i Stenbrohult) ekonomidirektör
hos Schwartzman o Nordström, Arvid Jörnvik Polismästare i Uddevalla samt t.h. direktör Gunnar Gergils (Gergils Herrekipering).
0927 Redaktör Wilhelm Hansson, tidn. Bohusläningen.
0933 I bakgrunden Ljungs Kyrka på Lyckorna.
0945 Lyckornas Brygga med gammalt badhus, t.h. Ekonomichef 1023 Gunnar Rasmusson hos Uddevalla Stad.
1036 Fr.h. stadsträdgårdsmästare Bertil Nilsson, folkskollärare Olof Bokedal och Hans-Erik Alehed.
    Photo: Bohusläns museum

Dokumentärfilm Uddevalla 1967 och 1968