• Her skal Peter Rosentræders gate gå fra Langveien (i forgrunn, med Eliassens butikkbarakke til venstre) og vestover forbi Rolighetsdammen til Vestredammen. Ennå står en rad av håndverkerbarakker øverst i Roligheten. På bildet ser en også litt av muren til Svanedammen (Rolighetsdammen) i bakgrunnen. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea
    Photo: Nordmørsmusea

Her skal Peter Rosentræders gate gå fra Langveien (i forgrunn, med Eliassens butikkbarakke til venstre) og vestover forbi Rolighetsdammen til Vestredammen. Ennå står en rad av hånd...